SAMSUNG MEMOIR ISN'T ONLY A MOBILE BUT ALSO A DIGITAL CAMERA



The Samsung Memoir provides you with a seamless picture capturing and sharing experience by combining an 8 megapixel camera with a high-end touch screen phone. With the Samsung Memoir, you will easily stay connected and never miss capturing and sharing special moments
Basics
Size: 4.2 x 2.1 x 0.6 inches
Weight: 4.4 ounces
Included battery: 1000mAh Li-ion
Talk time: up to 4.8 hours
Standby time: up to 9 days
Band (frequency): 850 MHz;900 MHz;1800 MHz;1900 MHz

Included Accessories
1GB SD Card
Battery
Charger
Stereo Hands-Free Headset
USB Cable
Top Phone Features
Messaging
Instant messaging: Yahoo!®, Windows Live®, AIM®*
Fun
8 Megapixel Camera*
Music player
Video capture/playback
MegaTones®, Wallpaper, HiFi Ringers®, & Games*

Communication
Touch screen
Stereo Bluetooth® wireless technology
Picture messaging*
Speaker phone
Information
3G
Photo caller ID
Real web browsing*
Micro SD memory standard

Assistants
Calendar
Alarm clock
Feature Description
8 Megapixel Camera* With quality worth printing, now you can really enjoy those special moments captured on your phone. You can also share them with family and friends by sending them to any e-mail address, T-Mobile camera phone, or MyAlbum.
Touch screen Everything your phone can do is now literally at your fingertips. A high resolution touch screen gives you fast and fun access to your phone's display.
Stereo Bluetooth® wireless technology Connect your phone to your computer or stereo headset without any wires.
3G T-Mobile’s high-speed 3G data network delivers the ultimate mobile Web experience in several metropolitan areas
Music player Play your favorite music wherever you are.
Video capture/playback Capture and play back short video clips.
Picture messaging* Send pictures from your phone to others.
Photo caller ID See a photo of your caller to quickly decide whether to answer.
Real web browsing* Get more pages and better Web content delivered efficiently to your phone.
Micro SD memory standard Easily take the memory card out of your device to transfer files and data to another device.
Instant messaging: Yahoo!®, Windows Live®, AIM®* Send and receive instant messages with Yahoo!, Windows Live Messenger, or AIM.
Voice dialing Call someone with simple voice commands to keep your hands free for activities like driving.
Speaker phone Put down the phone and keep talking with a convenient speakerphone.
MegaTones®, Wallpaper, HiFi Ringers®, & Games* Download new games, sounds and voices from hot artists, instrumental versions of songs, and wallpapers.
Calendar Keep track of appointments and even set reminders to make sure you're on time.
Alarm clock Set an alarm to wake up, leave for an appointment, or take a break.
GPS built-in* Get your real-time location on maps, driving directions, and more*
E-mail* Send and receive e-mail messages on your phone.


SAMSUNG MEMOIR ISN'T ONLY A MOBILE BUT ALSO A DIGITAL CAMERA
هذا المحمول الجديد قد يعمل على الأقل أيضا ككاميرا، ومع ذلك فإن القليل من الأشخاص يحاولون شراء هاتف جوال يعتمد فقط على مواصفاته في التقاط الصور.
وتقوم شركة «تي موبايل» بالترويج لقدرات هاتف «سامسونغ ميموار»، وهذا الهاتف الذي بات متوفرا وصف بأنه أول كاميرا ـ هاتف يباع في الولايات المتحدة بقدرة 8 ميغابيكسيل. هو يباع بـ250 دولارا بعقد مدته سنتان، ويبدو أن شركة «إريكسون» هي في أعقاب هذا الهاتف لتلاحقه بجهازها من طراز «سي905 سايبرشوت» بقدرة 8 ميغابيكسيل أيضا.

وهناك الكثير من العوامل التي تساهم في نوعية الصورة وجودتها، وهذا يشمل أيضا عدد البيكسيلات التي تشدد عليها الشركات الصانعة. وجهاز «ميموار» هذا ينتمي نظريا إلى شركة معروفة بأجهزتها التي تعمل بمبدأ «صوب» أو «سدد والتقط الصورة»، ولكن في نظري هو ليس بديلا مثاليا.

* مزايا التصوير

* وبالنسبة إلى الهواتف تعتبر كاميرا «ميموار» (التي تضم فيديو أيضا) من الصنف الأول، وإن كانت في بعض الأحيان مخيبة للآمال. والصور التي التقطتها كانت جيدة لا بأس بها، فهي تضم كشافا ضوئيا من طراز «زينون»، وتوازنا للون الأبيض، وعدة أنماط للمشاهد والتقاط الصور، بما في ذلك الصور المستمرة، والبانوراما، وتلك الخاصة بالابتسامات. والأخيرة هي ميزة يفترض أن تقوم الكاميرا بموجبها بالتقاط الصورة فقط عندما يكون الشخص المستهدف يبتسم، وهي تعمل أحيانا وفقا لذلك ولكن ببطء، وهي تستطيع الكشف ما إذا كان الشخص المستهدف تصويره يرمش أم لا، مع تحذيرك بذلك أيضا، ومع ذلك فقد حصلت على صور وعيون أصحابها مصابة بما يشبه الحول.

والتأخير في حركة المصراع هي مشكلة خاصة بـ«ميموار»، ناتج عن لقطات خارجة عن تركيز البؤرة. وباستثناء الكاميرا تشكل «ميموار» رديفا قلّما يستخدم مقارنة بالهواتف الأخرى الذكية ذات الشاشات العاملة باللمس، خصوصا عندما يتعلق الأمر ببعض الأساسيات مثل البريد الإلكتروني وتصفح الشبكة في أثناء الحركة والتجوال. والشاشة العاملة باللمس يصعب إتقان استخدامها تماما، إذ بالكاد تفتح الأيقونات بعد النقر عليها، كما أن في بعض الشاشات يتوجب عليك الكبس والسحب بشدة وإصرار بغية القيام بعملية اللف.

قد يصعب للوهلة الأولى إدراك أن «ميموار» هاتف، إذا كان الجانب الذي فيه الكاميرا إلى أعلى. والظاهر هو فقط عدسات التركيز الأوتوماتيكية والكشاف الضوئي. وكلمات «سامسونغ» و«8.0 ميغابيكسل» ظاهرتان في الواجهة، ويتوجب عليك قلب الكاميرا لرؤية كلمتي «تي ـ موبايل».

قم بحمل الجهاز بحيث تكون العدسات متوجهة إلى الخارج لالتقاط الصورة ليصبح زر المصراع في اليمين الأعلى تماما حيث تريد، أما أزرار التكبير والتقريب فهي في مكان جيد في اليسار الأعلى، على الرغم من أنني كنت أفضل أن يكون للكاميرا منظار، أو مرفق بصري فعلي للتكبير والتقريب، بدلا من المرفق الرقمي المخصص لهذه الغاية.

وإجمالا يبدو الجهاز متينا ومريحا وهو في حلته السوداء والفضية، وكما هو الحال مع الكثير من الكاميرات العادية التي تعمل بمبدأ «صوب والتقط الصورة»، يتوجب عليك تأطير هذه الصورة عن طريق شاشة في المؤخرة. ولا يوجد هناك منظار بصري، وبعد النقر على أيقونة، أو الكبس على زر، ينفتح غطاء العدسات الواقي الصغير انزلاقا، لتجد هناك لائحة أنيقة بمهام التقاط الصور. ويمكن النقر على أيقونات صغيرة لتغيير نمط التقاط الصور بصورة سهلة، والتحول بين أنماط التصوير الساكن والفيديو، وتشغيل الكشاف الضوئي أو إطفائه، وبالتالي تعديل الضوابط الأخرى.

* تحميل الصور

* ويمكن تحميل الصور من الكاميرا إلى موقع «فليكر»، أو «كوداك غاليري»، أو «فوتوباكيت»، أو «سنابفيش»، أو حتى إلى ألبوم موجود على «تي ـ موبايل دوت كوم». لكنني وجدت صعوبة في تحويل الصور إلى الكومبيوتر عبر «يو إس بي»، ففي البداية لم يتعرف جهاز الـ«بي سي» بتاتا على «يو إس بي»؛ لكون وصلة «بلوتوث» اللاسلكية في الكاميرا كانت مفتوحة وشغالة. وبعد فترة ظلت الصور لا تظهر على جهاز «بي سي» لأنه توجب عليّ نسخها يدويا على بطاقة «إس دي» الصغيرة سعة 1 غيغابايت، التي تأتي مع الكاميرا ـ الهاتف، والتي احتاجت إلى صياغتها داخل الكاميرا. لقد كانت مهمة شاقة! وعن طريق استخدام «جي بي إس سمارت» الخاص بـ«ميموار»، يمكن تحلية الصور حيث التقطت، بأسماء مواقعها الجغرافية، كما يمكن استخدام «جي بي إس» للحصول على الاتجاهات منعطفا منعطفا عن طريق اشتراك شهري قدره 10 دولارات مع «تيلي ناف».

* الهاتف

* و«ميموار» هو هاتف لا بأس به مع بطارية ذات شحنة جيدة، وهناك مكبر للصوت وإمكانية لطلب المكالمات عن طريق الصوت، وهو يدعم إرسال الصور كرسائل MMS. وتختلف لوحة المفاتيح وتلك الظاهرة على الشاشة وفقا للطريقة التي تحمل بها الهاتف والتطبيق الذي أنت فيه.

ومثله مثل «آي فون»، فهناك «مقياس تسارع» يمكنه تغيير صيغة الشاشة من صيغة صورة إلى صيغة تضاريس لدى الإمساك به جانبيا، ولكنني لم أتمكن من القيام بكل الأعمال على الشاشة من دون جر إصبعي حول المكان، كما أنه من دون «واي ـ فاي» تكون في رحمة شبكة «تي ـ موبايل». أما في ما يتعلق بشبكة «3 جي»، فهي ليست متوفرة في جميع الأمكنة، كما أن البريد الإلكتروني بطيء ومعقد. وجهاز «ميموار» يدعم «بلوتوث ستيريو» في ما يتعلق بالموسيقى، وفي ما يخص عدم وجود جهاز سمعي عادي قياسي توجب عليّ استخدام سماعات الرأس التي أتت مع علبة الجهاز.

وبإيجاز، إن كنت بحاجة إلى كاميرا جيدة مع هاتف، وتوجب عليك حمل جهاز واحد فقط، فإن «ميموار» صالح لهذه الغاية وليس أكثر

APPLE REFUSED


If there's one thing we can decisively say about iPhone users -- and everyone else, for that matter -- it's that they shouldn't see naked people, even if they want to. Ever. Apple agrees, and it turns out that they were responsible for the removal of the Hottest Girls app after all, contrary to a statement by its developer that the app had tapped out his server which supposedly forced him to ask Apple to pull it while he ramped up capacity. Apple released a statement today confirming this, but here's where it gets interesting: the company says that "the developer of this application added inappropriate content directly from their server after the application had been approved and distributed" -- in other words, the guy pulled a bait-and-switch on Apple by serving different content to his app after it had been approved using more PG-rated content
iPhone أبل ترفض وضع برنامج إباحي على


فاجأت شركة "أبل" للصناعات الإلكترونية المراقبين عند رفضها وضع برنامج "أسخن الفتيات" التطبيقي
، والذي يحتوي على صور لفتيات عاريات على هاتف
iPhone
الجوال، وذلك بعد أن ساد الظن أنها مزمعة على القبول به.
وكانت قد انتشرت أخبار تفيد أن الشركة مزمعة على إنزال البرنامج الجديد، كي يستمتع به مستخدمو جهاز
iPhone
، خصوصا وانه يحتوي على مشاهد ساخنة لفتيات إما بالبكيني أو عاريات تماما.
ومن المعروف، بحسب المراقبين، أن مستخدمي الهاتف الذكي
iPhone،
كانوا دائما قادرين على الحصول على مواد إباحية عبر البرامج التي يحملونها من على
الانترنت، ولكن الجديد في الأمر أن برنامج "أسخن الفتيات" هو أول برنامج تسمح به "أبل" وتبيعه مباشرة على الجهاز.
وتعليلا لهذا القرار أفاد بيان صادر عن مكتب العلاقات العامة في "أبل"، أن الشركة" لن تقوم بتوزيع برمجيات تطبيقية تحتوي على أمور غير لائقة مثل البرامج الإباحية."
وأكدت البيان أن الشركة لم تسمح بالبرنامج بعد أن قام مصمم "أسخن الفتيات" بوضع ما اعتبرته "محتويات غير لائقة"، خلافا لما تم الاتفاق عليه.
وأشار البيان إلى أن الشركة قامت بتحذير مصمم البرنامج، مطالبة إياه بإزالة المحتويات الإباحية، وهو الأمر الذي لم يقم به مما اضطر الشركة إلى رفض إدراج "أسخن الفتيات" ضمن هاتف iPhone.
يذكر أنه مع ازدياد الطلب على الهواتف الذكية، كانت شركة "ابل" قد أنزلت هاتف
iPhone 3GS
في الأسواق يوم 19 يونيو/حزيران الماضي، ، والذي يرى الكثير من المراقبين أنه سيحدث ثورة في عالم هذا النوع من الأجهزة ، خصوصا وأنه أسرع وأقوى اختراع من نوعه حتى الآن، برأيهم.
ويرى الخبراء أنه سيشعل حربا فريدة من نوعها خصوصا ضد منتجات منافسة مثل هواتف
Palm Pre وBlackBerry Storm
اللذين، تجاوزهما جهاز "أبل" الجديد، كملك متوج على الساحة، خصوصا وأن البرمجيات التطبيقية التي يحتوي عليها تفوق تلك الموجودة عند نظرائه.
وهذا ما يتجلى من ناحية خصائص الجهاز الجديد والذي يحتوي على كاميرا جيدة قادرة على تصوير لقطات فيديو وتحتوي على عدسة تقريب وتبعيد للقطات (زوم)، كما أنها تمكن المستخدمين من أن ينقروا على الشاشة لتحديد المنطقة التي يريدون التركيز عليها في الصورة.
"Apple" the company for the electronic industry Surprised observers when refused to put the "hottest girls" application, which contains pictures of nude girls on the iPhone mobile phone, after that it was probably planned to accept it.
The news had spread that the company planned to download the new program, so that service users enjoy the iPhone, especially since it contains scenes of hot girls, either naked or Balpkini completely.
It is well known, according to observers, that the users of the smart phone iPhone, they were always able to access pornographic material through the programs they carry from the Internet, but the new thing is that the "hottest girls" is the first program to allow the "Apple" and sell directly to the device .
In explanation of this decision, a statement from the Office of Public Relations in the "Apple", said the company "will not distribute software application contains, inter alia, inappropriate programs such as pornography."
The statement confirmed that the company did not allow the program after he was determined "hottest girls" to develop what it considered "inappropriate content", contrary to what had been agreed upon.
The statement pointed out that the company had warned the program is designed, it required the removal of adult content, which is not done, forcing the company to reject the inclusion of the "hottest girls" in the phone iPhone.
Recalled that with the increasing demand for smart phones, the company "Apple" has been inflicted on iPhone 3GS phone in the market on June 19 last, and, in the opinion of many observers that there will be a revolution in the world of this type of device, in particular, and that the fastest and most powerful of the invention kind so far, in their opinion.
Experts believe that it would ignite a war is unique, especially against rival products such as mobile phones and Palm Pre BlackBerry Storm, which, beyond which device "Apple," the new crowned king on the ground, especially as the software applications contained in excess of those found at his peers.
This is reflected in terms of the characteristics of the new body, which contains a good camera capable of filming video clips and contains the lens and bring the footage Tbaid of (unnecessary), as it enables the user to click on the screen to select the region they want to focus in the picture.